קו שבר
ילדים שמגיעים לכתה טעונים ממה שמעו בבית ובחדשות, מחנכים שבורחים מהעיסוק בסוגיות שנויות במחלוקת וביטויי שנאה שהופכים יותר ויותר נפוצים בשיעורים.
המורים שמפחדים לדבר.
יותר ויותר מורים מפעילים צנזורה עצמית כדי לא להסתבך עם הורים זועמים ועם משרד החינוך - ונמנעים מלדבר עם התלמידים עם נושאים שנויים במחלוקת כמו הסכסוך הפלסטיני, היחס לפליטים וזכויות קהילת הלהט"ב.
מבקר המדינה הודף את הביקורת: "דו"חות המבקר הם אכן אפקטיביים ולא משמשים רק כמעצור לדלת"
יוסף שפירא אמר שככל שהדוחות עוסקים ברבדים הפוליטיים, כך ההתקפות עליו מתגברות, אולם "הדו"חות מדברים בפני עצמם, דבר לא ירתיע אותנו מלבצע את עבודתנו".
האתגר של בניית שותפות אזרחית
לא השכלנו כחברה וכמדינה לעצב אזרחות משותפת לכלל אזרחי המדינה.מדובר במשימה לא קלה, אך אין חשובה וראויה ממנה.
רוב הרשויות המקומיות נמנעות מלעסוק בחינוך לדמוקרטיה.
מחקר שנערך לקראת כנס דב לאוטמן לחינוך, שותפות ודמוקרטיה בישראל, שייערך ביום רביעי בקריית האוניברסיטה הפתוחה ברעננה, מצא כי תל אביב היא היחידה מתוך הערים שנבדקו שהקצתה תקציבים גדולים לתכניות חינוך לערכים דמוקרטיים.
לרתום את הטכנולוגיה לשיפור יכולת הלמידה
שלוש חברות מ- מקולומביה, איטליה וארה"ב - הגיעו לקו הגמר במסלול הרב תרבותי של תחרות הסטרטאפים GESAwords בתחום החינוך: מסיוע לסטודנטים להתחבר למנטורים, דרך תרגול שפה חדשה ועד חווית למידה משותפת.
גלי שפיגל חוקרת חברתית, התארחה בתוכנית הבוקר לקראת כנס דב לאוטמן והציגה את עיקרי ממצאי המחקר של תפקיד השלטון המקומי בחינוך לדמוקרטיה וחיים משותפים.
לחיות עם המחלוקת - לא לפחד מהמפריד
מאז הקמתה, מצויה המדינה בעיצומם של תהליכי עיצוב והגדרת זהות. כמעט 70 שנה אחרי, מתברר שהשסע הדתי-חברתי-תרבותי גדול מתמיד. לעיתים הדרך היעילה ביותר לצלוח מחלקות היא להסכים שלא להסכים.
טלפון: 03-6935610 info@lautmanfund.org.il מעוניינים לקחת חלק בקידום החינוך לשותפות ודמוקרטיה בכל דרך – צרו קשר: